2013. május 16., csütörtök

London album

Írta és készítette: Bíró Timi

Egy londoni kirándulás emlékeinek készítettem egy méltó albumot, hiszen az ilyen fontos események nem mindennaposak az életünkben. A túra alkalmával több száz fényképet készítettünk, amelyeket szelektáltam és kronologizáltam. PhotoScape programmal 4db-os négyzetes kollázsokat hoztam létre, így az album 20x20 cm-es méreteihez igazítottam a fényképeket. (A kollázskészítésnél fontos, hogy a fénykép minőségét vegyük fel 300%-osra! Kezdőknek Nőicsizma leírása sokat segíthet.)


Az album tervezésekor a piros-kék-fehér kombinációban gondolkoztam, így a YABO színes album alapjai közül az égszín és azúrkék kisfiúsat választottam.


Az album 10+2+2 lapos (10 ív égszín, 2 ív azúr, 2 ív lemezkarton), így bőven van benne hely a fényképeknek. És azzal, hogy a fényképeket is a kollázsok szerkesztése miatt a normál mérettől (9x13; 10x15) kisebb méretben hívattam elő, így a lehetőségeim is tovább bővültek!

  

Az emlékalbumhoz a Studio Calico-ABROAD 15x15 cm-es papírkészletét választottam a mindenféle térképminta végett. A borítón a világoskék színű papírt- és a rétegezés piros papírjának széleit letéptem. Ez szinte az egyik alap scrapbookos technika közé sorolható. A szélekhez szilikonbélyegzővel pecsételtem. A borítóra helyezett papírokat és képeket is balra megdöntöttem, de ügyeltem a scrapbook papír és a fénykép dőlésszögének azonosságára.

  

A fényképeket némelyik oldalon egyben hagytam, néhol pedig vágógép segítségével feldaraboltam. (de ha nincs otthon vágógépetek, akkor a fémvonalzó és egy szike is tökéletesen megfelel! )


 

Elrendezés után, de még ragasztás előtt szinte minden oldalon használtam fehér gesso-t és texturált mintájú szilikonbélyegzőket.

Gesso helyett nyugodtan használhatsz temperát, akrilfestéket, de akár struktúrpasztát is. A jobb oldali képen a nyilat miltonkapoccsal rögzítettem, így forgatható, de akár fotóleszorítóként is funkcionál. :)


A kirándulós és utazós albumokban az a jó, hogy rengeteg emlékünk, mondanivalónk van, amelyet címkéken, kommentkártyákon szépen meg is fogalmazhatunk.
Elmondhatjuk mi történt akkor, amikor a fénykép készült, hol jártunk, miért fényképeztük le, mit éreztünk stb. Egyszóval emlékeket adhatunk át gyerekeinknek, családtagjainknak azzal, hogy leírjuk számukra. Belegondoltatok abba, hogyha mi már nem leszünk, ki fogja ezeket elmesélni? Kinek teheti fel a gyermekünk a kérdéseit? …
Én már a scrapbookozás előtt is írtam a fényképek hátuljára dátumot és pár sor emléket. :)


Több híres látványosság esetében írtam a Wikipédiából rövid leírásokat, ezzel is akarva-akaratlanul bővítve mindenki tudását. :)


Persze nálunk sem maradhatott ki a híres piros telefonfülkés fotósorozat! Ehhez tipikusan olyan dolgokat kerestem ami illik a témához, azaz piros fotóháttér, telefonos chipboard (Scrapfellow-Iroda 2.), pénzérme. A fényképeket egyik sarkuknál fogva a papírhoz szegecseltem. Ha lazábban szegecselem, akkor még forgatni is lehet.


Végezetül hadd mutassak valami teljesen mást! Nézzétek meg ezt a videót, ami 1927-ben készült Londonról. A film egyik különlegessége, hogy színes!


Remélem meghoztam a kedvetek egy-egy kirándulás, nyaralás scrapbookos megörökítéséhez!

Jó alkotást kívánok!
                                                                                                                     {Timi}

2 megjegyzés:

  1. Volt szerencsém élőben is látni. Kiváló inspiráció, gratulálok hozzá, Timi!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép! Gratulálok! És nekem is tökéletes inspiráció lesz, ha megjövünk a londoni Rolling Stones koncertes utunkról.

    VálaszTörlés